AFTALEVILÅR

Aftalevilkår

For DI Consult, CVR nr.: (DK)37465976



Følgende Aftalevilkår udgør DI Consults forretningsbetingelser & generelle rådgiveraftale. Aftalevilkårene er gældende med mindre andet angives skriftligt.



1. Honorar


1.1 Konsulenthuset DI Consult (herefter benævnt ”DI Consult”) henvender sig til erhvervsdrivende, hvorfor at alle oplyste priser er eksklusiv moms.

1.2 Kunden betaler opgaverelaterede omkostninger og udlæg, herunder gebyrer (heriblandt, men ikke begrænset til, Erhvervsstyrelsens gebyrer), rimelige rejse- og opholdsudgifter, forplejning, større kopierings- og forsendelsesudgifter ud over honoraret.

1.3 Ved alle former for ydelser præsteret af DI Consult faktureres der efter medgået tid, medmindre andet er skriftligt aftalt. DI Consult er berettiget til at afrunde tidsforbruget op til nærmeste kvarter.



2. Ydelsen


2.1 DI Consult forpligter sig over for Kunden til at yde kvalificeret erhvervsjuridisk bistand, der leveres til aftalt tid og i aftalt omfang.

2.2 DI Consults ydelser kan omfatte en enkeltstående ydelse såvel som løbende ydelser. DI Consult og Kunden aftaler løbende den erhvervsjuridiske bistand og omfanget af hver opgave samt Kundens og andres medvirken og ydelser.

2.3 Når ydelsen er leveret i overensstemmelse med det aftalte, ophører aftalen imellem DI Consult og Kunden.

2.4 Kunden såvel som DI Consult kan til enhver tid opsige aftale om løbende ydelse med 30 kalenderdages skriftligt varsel.

2.5 DI Consult kan til enhver tid opsige aftalen uden varsel, såfremt at der konstateres forhold, der strider imod de forpligtelser og regler, som DI Consult er underlagt.

2.6 Såfremt punkt 2.5 finder sted, er DI Consult berettiget til at opkræve honorar og omkostninger som følge af aftalens pludselige ophør. Heriblandt, men ikke begrænset til, omkostninger til underleverandører, udlæg m.v.

2.7 Såfremt ydelsen ikke betales rettidigt, opsiges aftalen automatisk. Aftalen kan herefter genoptages ved DI Consults skriftlige bekræftelse.

2.8 DI Consult opbevarer alle sagsakter i mindst fem år fra sagens afslutning. Originale dokumenter tilbageleveres senest ved sagens afslutning ved Kundens anfordring.

2.9 DI Consult er berettiget til at anvende underrådgivere, underleverandører og øvrige konsulenter samt specialister til udførelse af DI Consults ydelse.



3. Fakturering og betaling


3.1 DI Consult fakturerer som udgangspunkt forud, medmindre andet er skriftligt aftalt. Såfremt andet er skriftligt aftalt er DI Consult berettiget til at kræve et depositum på op mod 50 % af den samlede sum inden opgaveløsningen igangsættes. Di Consult fakturer ligeledes når den aftalte ydelse er præsteret/ leveret. Større eksterne omkostninger kræves som udgangspunkt forudbetalt.

3.2 Betalingsvilkår er 8 kalenderdage.

3.3 Ved betaling efter forfald tilskrives der renter på 2,00%, pr. påbegyndt måned, samt et gebyr på kr. 100,00 pr. Rykkerskrivelse.

3.4 Ved betaling efter forfald er DI Consult berettiget til at pålægge et kompensationsgebyr på kr. 310,00.



4. Hvidvask og persondata


4.1 DI Consult er ikke underlagt hvidvasklovens regler og skal derfor ikke indhente og opbevare identitetsoplysninger på Kunden efter reglerne i denne lov.

4.2 DI Consult behandler i forbindelse med rådgivning og andre ydelser til Kunder personoplysninger i en række tilfælde. Herom henvises der til DI Consults gældende privatlivspolitik, som forefindes her: https://DI Consult/privatlivspolitik/


5. Fortrolighed og kommunikation


5.1 Alle ikke-offentlige informationer om arbejdet, som DI Consult har udført for Kunden, betragtes som fortroligt. Alle der arbejder for DI Consult, både eksternt og internt, er pålagt tavshedspligt.

5.2 Kunden accepterer, at kommunikation sker elektronisk via eksempelvis, men ikke begrænset til, e-mailkorrespondance, sms korrespondance, elektroniske kommunikationssystemer m.v. Hver part er ansvarlig for at beskyttelse af egne systemer, systemadgange m.v., og parterne accepterer de hermed forbudne risici.

5.3 Ved elektronisk kommunikation fralægger DI Consult sig al ansvar for virus, forsinkelse, ødelæggelser, uretmæssig overvågning, uautoriserede ændringer, forfalskninger og/eller andre forhold som følge herfra.



6. Markedsføring


6.1 DI Consult er berettiget til at benytte Kundens logo og eventuelle udtalelse om DI Consult i marketingsøjemed.

6.2 Når en opgave, hvor DI Consult har medvirket som rådgiver, er afsluttet og i øvrigt er offentligt kendt, er DI Consult berettiget til at bruge den som reference i markedsføringsmæssig sammenhæng.



7. Forsikring og ansvar


7.1 DI Consult, herunder alle ansatte, er dækket af en professionel rådgiveransvarsforsikring. DI Consults erstatningsansvar er i alle tilfælde begrænset til et maksimum på 5 mio. danske kroner. Eventuelle øvrige krav kan reducere dækningsmaksimum.

7.2 Erstatningsansvar for ethvert tab gælder kun direkte tab, hvorfor DI Consult på intet tidspunkt kan holdes ansvarlig for driftstab eller indirekte tab (herunder eksempelvis, men ikke begrænset til, tab af data, avancetab, goodwill m.v.). Erstatningsansvaret omfatter udelukkende rådgivning og ydelser, som er ydet af ansatte i DI Consult. Af forsikringsmæssige årsager kan DI Consult aldrig stille nogle former for garantier.

7.3 DI Consult kan ikke blive erstatningsansvarlig for tab, der skyldes fejl og mangler i det af Kunden leverede materiale.

7.4 DI Consult fralægger sig alt ansvar som følge af tab, der skyldes Kundens egne handlinger eller undladelser, uanset om disse er baseret på DI Consults ydelse eller ej.

7.5 DI Consult hæfter ikke for eventuelle fejl begået af eksterne rådgivere, som DI Consult har henvist Kunden til, ligesom DI Consult ikke hæfter for eventuelle fejl begået af underleverandører, som DI Consult efter aftale med Kunden har overladt hele eller dele af opgavens løsning til.

7.6 DI Consult yder ikke skattemæssig eller finansiel rådgivning, hvorfor enhver Kunde opfordres til at søge professionel rådgivning vedrørende dette andetsteds.



8. Kompetencer & uddannelse

8.1 DI Consult er et konsulenthus ejet af den juridiske konsulent Diana Søndergård. Samtlige konsulenter, jurister, rådgivere, underleverandører, samarbejdspartnere og specialister har solid uddannelsesmæssig og/eller erfaringsmæssig baggrund og kompetence til at løse den pågældende opgave for kunden.


8.2 Erfaringsniveauet for konsulenter i DI Consult er typisk 8 – 15+ år. Uddannelsesniveauet for konsulenter i DI Consult afhænger ofte af den konkrete opgave eller projekt for kunden, det er typisk men ikke begrænset til Erhvervsjurister, Cand. jur., Cand.merc. Jur., Bogholdere, Revisorer, Advokater samt diverse Specialister og Praktikere inden for projektledelse, contract management og international jura.



9. Ophavsrettigheder


9.1 Kunden har brugsret til det af DI Consult udarbejdede materiale. Ophavsretten og eventuelle andre immaterielle rettigheder tilhører DI Consult.



10. Tvister


10.1 DI Consult søger altid at løse eventuelle tvister via dialog. Såfremt tvisten ikke kan løses på mindelig vis skal tvisten løses ved de ordinære domstole. Alle tvister er underlagt dansk ret.


11. Spørgsmål?


Har du spørgsmål til vores forretningsbetingelser, så er du meget velkommen til at kontakte os.